![]() |
|||
|
Aantal gevonden foto's : 60 (uit: 1996)
Getoond wordt foto : 1 t/m 30 |
Klik op foto voor vergroting en meer informatie
1. |
![]() |
Fotonummer: 0108 (pcd3238-0001.jpg)
Zwaluwenberg /spoorhalte Vuursche Dreef -- Hollandsche Rading (1901) Zwaluwenberg. Hollandsche Rading. NS-station richting Utrecht en Hilversum |
2. |
![]() |
Fotonummer: 0109 (pcd3238-0002.jpg)
Overzichtskaart spoorverbinding Amsterdam naar Utrecht via Hilversum Regio Gooi -- Regio Gooi Hollandsche Rading. Overzichtskaartje openbaar vervoer. A.N.W.B. |
3. |
![]() |
Fotonummer: 0110 (pcd3238-0003.jpg)
Tarieven overzicht trein. Hollandsche Rading (ca. 1920) Hollandsche Rading. Affiche: reist per spoorweg. Tarieven. A.N.W.B. |
4. |
![]() |
Fotonummer: 0112 (pcd3238-0005.jpg)
Voetgangersbrug over spoor bij Hollandsche Rading Nabij Utrechtseweg (N417) langs buitenplaats Uytwijck -- Hollandsche Rading (ca. 1920) Zwaluwenberg-Hollandsche Rading. Voet-fietsbrug over het spoor. |
5. |
![]() |
Fotonummer: 0114 (pcd3238-0007.jpg)
Stoomtrein nabij Zwaluwenberg-Hollandsche Rading Hollandsche Rading (1936) Stoomtrein nabij Zwaluwenberg-Hollandsche Rading. Kijkrichting naar Hollandsche Rading. Augustus 1936. Trein nummer 2830. |
6. |
![]() |
Fotonummer: 0116 (pcd3238-0009.jpg)
Stoomtrein met voetgangersbrug Zwaluwenberg over spoor bij Hollandsche Rading Hollandsche Rading (1939) Stoomtrein met voetgangersbrug Zwaluwenberg over spoor bij Hollandsche Rading. NB Foto 2 is achterkant prentbriefkaart NB Foto 3 is geretoucheerd door Ad Nieuwenhuis |
7. |
![]() |
Fotonummer: 0119 (pcd3238-0012.jpg)
Trein met elektrische bovenleiding en de unieke betonnen portalen Spoorlijn bij Hollandsche Rading -- Hollandsche Rading (1944?) Hollandsche Rading, spoorweg ravijn. Elektrische trein. Foto 2: Achterzijde prentbriefkaart met bijzondere poststempel: ten bate van FRONTZORG |
8. |
![]() |
Fotonummer: 0121 (pcd3238-0014.jpg)
Station Hollandsche Rading Vuursche Dreef 14 -- Hollandsche Rading (1950) Foto 1: 1950 Prentbriefkaart station Hollandsche Rading. Foto 2: 1960 Met passerende gele hondenkoptrein richting Utrecht. Foto 3: 1989 Richting Utrecht. Houten dienstwoning NS laatstelijk bewoond door de families Schoonebeek en Jansen. Foto 4: 1989 Richting Hilversum. Eerste huis houten dienstwoning NS. Tweede huis is dichtgetimmerd geweest. Foto 5: 1992 Foto 6: 1996 Eerste huis is Rabobank. Tweede huis is dichtgetimmerd. Kaartjesautomaat vervangt balie. Foto 7: 1996 Houten pand is dichtgetimmerd, later gekraakt en afgebrand. Foto 8: 1996 Houten pand laatstelijk bewoond geweest door de familie Schoonderbeek. Na jaren leegstand gekraakt. Foto 9 en 10: 1996 Idem met rechts Rabobank Foto 11: 1996 Achterzijde van locomotief plus nog af te breken dienstwoning NS. |
9. |
![]() |
Fotonummer: 0304 (pcd3692-0106.jpg)
Overweg Groenekanseweg west Groenekan (dec 1987) Foto 1: Links achter de bebouwing richting Maartensdijk. De unieke betonnen bogen boven de spoorlijn van Utrecht naar Hilversum Foto 2: Rechts Industrie bebouwing. De unieke betonnen bogen boven de spoorlijn van Utrecht naar Hilversum Foto 3: Spoorlijn, met trein richting Hilversum |
10. |
![]() |
Fotonummer: 0308 (pcd3692-0110.jpg)
Viaduct Groenekanseweg Groenekanseweg -- Groenekan (dec 1987) Groenekanseweg vanaf de spoorwegovergang richting A 27 met verkeers regulerende maatregelen |
11. |
![]() |
Fotonummer: 0629 (pcd4355-0085.jpg)
Maartensdijkseweg tussen HR en Hilversum, Spoorwegovergang onbewaakte spoorwegovergang -- Hollandsche Rading (1991) Spoorwegovergang in de Maartensdijkseweg. 1991. |
12. |
![]() |
Fotonummer: 0658 (pcd4470-0017.jpg)
Overweg Groenekan Foto 1: Overweg oost richting Groenekan Foto 2: Overweg Oost, richting de Bilt. Rechts het oude weg tracee, links de nieuwe weg tracee Foto 3: Overweg oost, richting Groenekan. De Groenekanseweg met verkeersdrempels -oude weg tracee in september 1987 |
13. |
![]() |
Fotonummer: 0663 (pcd4470-0022.jpg)
Overweg Centraalspoor Groenekan Groenekan Overweg oost met halte huisje richting Utrecht Nog niet geelectrificeerd |
14. |
![]() |
Fotonummer: 0664 (pcd4470-0023.jpg)
Spoorhalte Groenekan Oost Groenekan (1926) Groenekan Halte huisje richting Bilthoven Poststempel 1926 Het spoor is nog niet geelectrificeerd Zie artikel 0522 Ook in de collectie Kolenbrander |
15. |
![]() |
Fotonummer: 0666 (pcd4470-0025.jpg)
Overweg Oost Groenekan Overweg Oost, richting Groenekan Nog niet geelectrificeerd |
16. |
![]() |
Fotonummer: 0707 (pcd4470-0066.jpg)
Spoorweg-overgang Voordorpsedijk -- Groenekan (1994) Spoorweg-overgang Voordorpsedijk oost. De locomotief komt uit de richting Bilthoven |
17. |
![]() |
Fotonummer: 0708 (pcd4470-0067.jpg)
Samenkomst sporen uit Hilversum en Bilthoven Groenekan Blauwkapel Samenkomst van links de spoorlijn uit Hilversum met de spoorlijn uit Bilthoven 1989 Voor de ombouw spoorwegknooppunt Blauwkapel |
18. |
![]() |
Fotonummer: 0710 (pcd4470-0069.jpg)
Voordorps sluisje Voordorpsedijk 3 -- Groenekan (1989) Voordorp Sluisje bij spoorwegovergang west Voordorpse dijk tegenover Voordorpse dijk 3 |
19. |
![]() |
Fotonummer: 0712 (pcd4470-0071.jpg)
Trein richting Blauwkapel Groenekan (1989) Voordorp Foto is genomen vanaf de brug in de antieke weg van Utrecht naar Maartensdijk. De trein komt uit Hilversum. Voor de ombouw van het spoorwegknooppunt Blauwkapel 2e foto: Voordorpse dijk richting Fort Blauwkapel |
20. |
![]() |
Fotonummer: 0715 (pcd4470-0074.jpg)
Knooppunt Blauwkapel Blauwkapel (1989) Blauwkapel Spoorweg knooppunt Blauwkapel voor de ombouw in de jaren 90 |
21. |
![]() |
Fotonummer: 0724 (pcd4470-0083.jpg)
Spoor Maliebaan richting Utrecht CS Blauwkapel (1989) Blauwkapel Foto genomen van spoorlijn Hilversum Maliebaan station met rechts af buiging naar Centraal Station 1989 |
22. |
![]() |
Fotonummer: 0725 (pcd4470-0084.jpg)
Spoorlijn naar station Maliebaan Blauwkapel (1989) Blauwkapel Recht door gaat de spoorlijn naar Maliebaan station Utrecht 1989 |
23. |
![]() |
Fotonummer: 1350 (kk-0021.jpg)
Kruising van de Vuursche Dreef en de Tolakkerweg Vuursche Dreef -- Hollandsche Rading (1920-1940) Foto genomen vanaf de Vuursche Dreef met links de Tolakkerweg en rechtsaf richting Hilversum. Rechtdoor de Graaf Floris V weg, de erfgrens tussen de provincie Utrecht en Noord-Holland. Kruidenier tot ca 1970, daarna alleen tabakswaren. Het dorp was een geliefd oord voor kunstenaars. Voor de tweede wereldoorlog woonde en werkte de Nederlandse schrijver Hans Nesna, pseudoniem van Hans Jansen, aan de Spoorlaan. Zie artikel 0021, 0318 |
24. |
![]() |
Fotonummer: 1692 (kk-0342.jpg)
Laatste Nederlandse stoomlocomotief Dorpsweg -- Maartensdijk (circa 1940) De laatste Nederlandse stoomlocomotief zoals die waarschijnlijk ook in Maartensdijk heeft gereden Zie artikel 0208 foto uit 150 jaar spoorwegen |
25. |
![]() |
Fotonummer: 1779 (kk-0429.jpg)
Brug en boerderij langs Tienhovenskanaal Hilversum -- Huijdekopersspoor/Hilversum (1955?) Zie artikel 0257 |
26. |
![]() |
Fotonummer: 1834 (kk-0484.jpg)
Gestroomlijnde Diesel III Spoor -- Hollandsche Rading (jaren dertig) Deze Diesel was lichter dan zijn voorgangers doordat de carosserie gelast i.p.v. geklonken was. Zie artikel 0289 |
27. |
![]() |
Fotonummer: 1910 (kk-0560.jpg)
spoorwegovergang Blauwkapel Blauwkapel (1962) De elektrische trein Hilversum-Utrecht Zie artikel 0289 |
28. |
![]() |
Fotonummer: 1932 (kk-0581.jpg)
Vuursche Dreef v/h Hollandsche Rading Oost Vuursche Dreef -- Hollandsche Rading (1900) Deze bijna honderd jaar oude prentbriefkaart van het begin van de weg Hollandsche Rading Oost, thans de Vuursche Dreef, komt uit de verzameling van Theo Schouten te Tienhoven. De postzegel op de kaart is in 1906 afgestempeld. De afkorting 'H.IJ.S.M.' betekent 'Hollandsche IJzeren Spoorweg Maatschappij'. Aan de horizon ligt de spoorwegovergang. In 1871 begon de H.IJ.S.M. met de aanleg van de spoorlijn Hilversum - Utrecht. Ook wel Oosterspoorweg genoemd, omdat het plan bestond om via het spoor Amsterdam met Duitsland te verbinden. Begin juni 1874 werd de lijn Hilversum- Utrecht in gebruik genomen. Halte Hollandsche Rading van de Hollandsche IJzeren Spoorweg Maatschappij (H.Y.S.M.). Het eerste station werd op 1 juni 1885 in gebruik genomen. In 1987 werd een nieuw eenvoudig haltegebouw geopend, dat in 1995 alweer buiten gebruik gesteld werd, en sindsdien een bank huisvest. In maart 2008 werd bekend dat NS het gebouw zal gaan verkopen. In de zomer van 2010 is er in dit gebouw een kiosk gevestigd. De perrons liggen in een bajonetligging, waardoor de opmerkelijke situatie is ontstaan dat het perron richting Utrecht Centraal in de provincie Utrecht ligt, en het perron richting Hilversum in de provincie Noord-Holland Zie artikel 0327 Ook in collectie Fred Meijer uit De Bilt |
29. |
![]() |
Fotonummer: 1958 (kk-0607.jpg)
De spoorwegovergang Vuursche Dreef -- Hollandsche Rading (1950) De overweg bij de halte Hollandsche Rading is hier nog alleen met knipperlichten beveiligd. Spoorwegbomen kwamen later. De vrouw lopend naast een solex, links op de foto, is duidelijk zichtbaar. Zie artikel 0316 |
30. |
![]() |
Fotonummer: 2100 (fm-0045.jpg)
Betonnen draagconstructie voor de bovenleiding van de spoorlijn Utrecht Hilversum Hollandsche Rading (1942) Zie ook het artikel over dit onderwerp Draagconstructies 0018. Foto's van de oprichting van de portalen en bouwtekeningen. Alles afkomstig uit bovengenoemd artikel door 'ir. J.L.A. CUPERUS, afdelingschef 1e kl. der N.S'. Fotoserie met fotonummers 2100, 2101, 2102, 2103, 2104, 2105, 2106, 2107, 2108, 2109, 2110 en 2111. |
Laatste wijziging binnen getoonde foto's: 26 november 2023